Λυπούμαστε. Δεν βρήκαμε κάτι.
Η μάρκα FUSO αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της Daimler Truck AG. Με 90 χρόνια εμπειρία ως διεθνής κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων, η φήμη της ξεπερνά κατά πολύ τα σύνορα της Ιαπωνίας. Τα επαγγελματικά οχήματα που φέρουν τα τρία χαρακτηριστικά διαμάντια στη μάσκα του ψυγείου αντιστοιχούν σε παραπάνω από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Daimler Truck AG.
Το 1932, η Mitsubishi Heavy Industries έδωσε το όνομα «Fuso» για πρώτη φορά σε ένα από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματά της. Ήταν ένα λεωφορείο με κωδικό μοντέλου: Β46. Ο όρος αυτός, που συνδέεται με την τιμή και την παράδοση, προέρχεται από την αρχαία κινεζική λέξη «Fusang», η οποία σύμφωνα με την παράδοση αναφέρεται στο ιερό δέντρο της αιώνιας ζωής που ευδοκιμεί στο νησί, από όπου ανατέλλει ο ήλιος στην Άπω ανατολή. Παράλληλα, η λέξη «Fusang» απαντάται σε πρώιμα ιαπωνικά κείμενα με αρχαία κινεζική γραφή, για να περιγράψει το αρχαίο όνομα της Ιαπωνίας, που προφέρεται «Fuso» στα ιαπωνικά. Έτσι γεννήθηκε η μάρκα FUSO.
Παρεμπιπτόντως, όταν το «Fuso» προτάθηκε σε έναν διαγωνισμό εργαζομένων, ο νικητής έλαβε τρία γιεν ως χρηματικό έπαθλο, που εκείνη την εποχή αντιστοιχούσαν σε περίπου 20 κιλά ρύζι. Η πρόταση όμως δεν έφερε μόνο σε αυτόν τύχη: Για τις επόμενες δεκαετίες, η Mitsubishi Fuso αφουγκραζόταν διαρκώς τον παλμό της εποχής και λάνσαρε συνεχώς στην αγορά νέα μοντέλα λεωφορείων και φορτηγών με ποικίλες χωρητικότητες, ανταποκρινόμενη στις μεταφορικές ανάγκες που επίτασσε η οικονομική άνθηση και η τουριστική έκρηξη που τότε ξεκινούσε. Τα οχήματα είχαν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή στην Ιαπωνία και οι πρώτες επιτυχημένες εξαγωγικές συμφωνίες με τη Νότια Αμερική και αργότερα με όλο σχεδόν τον κόσμο, εδραίωσαν την εταιρεία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το 2000, η τότε Daimler-Chrysler AG έθεσε τον θεμέλιο λίθο για μια ισχυρή συνεργασία στην Ασία, αποκτώντας το 34% των μετοχών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Με το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της σε φορτηγά και λεωφορεία και την τεράστια παρουσία της στις ασιατικές αγορές επαγγελματικών οχημάτων, η Mitsubishi FUSO ήταν σημαντικό χαρτί για την παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης του γερμανικού ομίλου αυτοκινήτων.
Το τμήμα φορτηγών και λεωφορείων αποσχίστηκε από την MMC και η Daimler-Chrysler έγινε ο κύριος μέτοχος της νεοσύστατης Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC) με ποσοστό 65% ήδη από το 2004. Σήμερα, η Daimler Truck AG κατέχει κάτι λιγότερο από το 90% των μετοχών ενώ η έδρα της FUSO στο Καβασάκι της Ιαπωνίας δεν αποτελεί μόνο το διεθνές κέντρο τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων εντός του ομίλου, αλλά και το παγκόσμιο κέντρο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης.
Η FUSO παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ευρώπη το eCanter επόμενης γενιάς στην έκθεση IAA Transportation στο Ανόβερο. Διατίθεται σε 42 παραλλαγές που απαρτίζονται από 4 κατηγορίες βάρους, 6 μεταξόνια, 2 τύπους καμπίνας και 3 επιλογές πακέτων μπαταριών. Με αυτονομία έως και 200 χιλιομέτρων, τεχνολογία φόρτισης με εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα, προαιρετικούς μηχανικούς δυναμολήπτες και εργοστασιακές υπερκατασκευές όπως επίπεδες και ανατρεπόμενες καρότσες, είναι πρακτικότατο και μια αποτελεί μια πραγματική ηλεκτροκίνητη εναλλακτική λύση για όλες σχεδόν τις ανάγκες των πελατών.
Το FUSO eCanter, το πρώτο ηλεκτροκίνητο φορτηγό μαζικής παραγωγής που χρησιμοποιείται από πελάτες σε όλον τον κόσμο, έχει αποδείξει την αξιοπιστία του. Συνολικά έχει ήδη διανύσει πάνω από τέσσερα εκατομμύρια χιλιόμετρα, δηλαδή έχει κάνει 100 φορές τον γύρο του κόσμου. Η FUSO γιορτάζει αυτή την επιτυχία και δηλώνει άλλη μια φορά τη δέσμευσή της στην εναλλακτική αυτοκίνηση: Η επόμενη γενιά του πλήρως ηλεκτρικού ελαφρού φορτηγού έρχεται το 2023.
Εντυπωσιακές δυνατότητες ασφαλείας, αυξημένη άνεση και ελκυστική, μοντέρνα σχεδίαση. Από τον Αύγουστο αυτού του τρέχοντος έτους, μπορείτε να παραγγέλνετε την νέα γενιά στο ευρωπαϊκό δίκτυο αντιπροσώπων της Mercedes-Benz. Το Sideguard Assist είναι, μεταξύ άλλων, διαθέσιμο για αυτήν την κατασκευαστική σειρά ενώ όλοι οι κινητήρες πληρούν πλέον τα υψηλότερα πρότυπα επιδόσεων εκπομπών της ΕΕ και συγκεκριμένα τις προδιαγραφές του προτύπου EURO VI (Στάδιο E).
Η FUSO λαμβάνει τη μεγαλύτερη παραγγελία στόλου ηλεκτρικών φορτηγών στην ιστορία της Daimler Trucks. Το eCanter έπεισε την DB Schenker στις πρακτικές δοκιμές. Ο διεθνής όμιλος εφοδιαστικής παραγγέλνει εκ νέου 36 οχήματα. Μια ηχηρή ένδειξη υπέρ της στρατηγικής για τη βιωσιμότητα στον τομέα των παραδόσεων με μηδενικές εκπομπές στο τελευταίο χιλιόμετρο και της πρωτοποριακής συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.
Μετά το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά στο Βερολίνο, το eCanter, που παράγεται σε μικρή σειρά, κυκλοφορεί τώρα και στους δρόμους της Ολλανδίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Πορτογαλίας και όχι μόνο. Συνολικά 46 οχήματα χρησιμοποιούνται συστηματικά και καθημερινά από πελάτες για διάφορες μεταφορικές εφαρμογές. Η εμπειρία και οι εντυπώσεις που αποκτήθηκαν από την πρακτική χρήση ενσωματώνονται άμεσα στη μελλοντική ανάπτυξη του ηλεκτρικού ελαφρού φορτηγού.
Το FUSO eCanter είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό που μπαίνει σε μαζική παραγωγή. Τον Ιούλιο γιορτάζεται η έναρξη λειτουργίας της γραμμής συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του Tramagal της Πορτογαλίας. Τον Δεκέμβριο, στο Βερολίνο παραδίδονται τα πρώτα 14 οχήματα στην Ευρώπη στις τέσσερις μεγάλες διεθνείς εταιρείες εφοδιαστικής την DHL, την DB Schenker, τη Rhenus και τη Dachser στο Βερολίνο.
Η FUSO προσφέρει τώρα τα μικρά, ελαφριά φορτηγά της με υπερκατασκευές καρότσας και ανατρεπόμενου οχήματος σε διάφορες παραλλαγές απευθείας από το εργοστάσιο. Σχεδιασμένες και δοκιμασμένες από τη FUSO ως ολοκληρωμένος σχεδιασμός οχήματος με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή ποιότητα.
Μετά τις επιτυχημένες δοκιμαστικές διαδρομές που ολοκλήρωσαν οι πρώτοι πελάτες στην Πορτογαλία, η παραλλαγή E-CELL έρχεται και στη Γερμανία. Ο δήμος της Στουτγάρδης εντάσσει στις υπηρεσίες του δώδεκα από τα φορτηγά 6 τόνων με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων ενώ άλλο ένα όχημα χρησιμοποιείται από την εταιρεία αποστολής δεμάτων Hermes. Ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ελαφρύ φορτηγό, το μοντέλο E-CELL έχει διανύσει πάνω από 150.000 χιλιόμετρα δοκιμαστικών διαδρομών στόλου. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται το πρωτότυπο του σημερινού eCanter στην έκθεση IAA στο Ανόβερο.
Το μοντέλο E-CELL ξεκινά την πρώτη του δοκιμαστική διαδρομή στην Πορτογαλία ως μικρή σειρά. Οκτώ πελάτες αφιερώνουν έναν χρόνο για να αποκτήσουν εμπειρία με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο φορτηγό 6 τόνων με κλειστή και ανοιχτή καρότσα. Η δοκιμή έχει στόχο να προσδιοριστούν στοιχεία για την αυτονομία και την πρακτικότητα του ηλεκτρικού φορτηγού μαζικής παραγωγής.
Μια τετρακίνητη έκδοση 4×4 και μια EcoHybrid έκδοση βασισμένη στο μοντέλο TF είναι οι νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο για την ευρωπαϊκή αγορά. Με την διαρκώς διευρυνόμενη γκάμα παραλλαγών, το μικρών διαστάσεων και ελαφρύ φορτηγό μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των πελατών.
Με το TF λανσάρεται στην αγορά η επόμενη γενιά. Η τεχνολογία και η εμφάνιση έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως. Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά είναι το πλαίσιο και η αδιαμφισβήτητη φιλικότητα προς τις υπερκατασκευές, για την οποία φημίζεται σήμερα το Canter. Επιπλέον, στο εξής θα διατίθεται από τη FUSO μαζί με το σύστημα DUONIC®, που σχεδίασε και κατασκεύασε η ίδια. Πρόκειται, έτσι για το πρώτο ελαφρύ φορτηγό στον κόσμο που διαθέτει αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Επαγγελματικών Οχημάτων IAA στο Ανόβερο, η FUSO παρουσιάζει ένα πρώτο πρωτότυπο όχημα, ένα Canter με αμιγώς ηλεκτρική μπαταρία. Το Canter E-CELL προκαλεί μεγάλη αίσθηση, καθώς είναι πλήρως λειτουργικό από τεχνική άποψη και έτοιμο για οδήγηση.
Ο κινητήρας του TD αναβαθμίζεται με βάση τα τελευταία πρότυπα EEV και όλα τα μοντέλα συμμορφώνονται πλέον με το πρότυπο EURO V. Η παραλλαγή των 175 ίππων εφοδιάζεται πλέον με την τεχνολογία BlueTec® που ανέπτυξε η Daimler.
Με το μοντέλο TD, το ελαφρύ φορτηγό καταφτάνει τελικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Πλήρως επανασχεδιασμένο, παρουσιάζει σημαντικές βελτιώσεις στην αξιοπιστία, τη λειτουργικότητα, την οικονομία, τις δυνατότητες διαμόρφωσης και, πάνω απ’ όλα, στην ασφάλεια και την άνεση. Η ευρυχωρία πλέον της καμπίνας είναι ίδια με αυτή του προκατόχου του, του Sprinter. Ένας νέος αποθηκευτικός χώρος προστίθεται πάνω από το παρμπρίζ ενώ ο μοχλός ταχυτήτων τοποθετείται για πρώτη φορά στο ταμπλό. Η άμεση επιβίβαση είναι καινοτομία σε αυτήν την κατηγορία.
Μετά την εξαγορά των μετοχών της από την Daimler-Chrysler, η FUSO αποκτά για πρώτη φορά έναν κεντρικό γερμανικό τμήμα πωλήσεων με έδρα τη Στουτγάρδη. Τα μοντέλα FE7 και FE8 με την ονομασία Canter TB είναι τα πρώτα ελαφρά φορτηγά της μάρκας, τα οποία οι πελάτες μπορούν πλέον να αγοράζουν από επιλεγμένους αντιπροσώπους της Mercedes-Benz.
Η σειρά FE7 είναι το αποτέλεσμα μιας επανασχεδίασης του μοντέλου. Οι εκτενείς αλλαγές στη σχεδίαση, για παράδειγμα στη μάσκα του ψυγείου και τους προβολείς προσδίδουν ανανεωμένη εμφάνιση. Αποκτά επίσης μια νέα γενιά κινητήρων που συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων EURO III που ισχύει στην Ευρώπη. Επιπλέον, το σύστημα ABS είναι πλέον στάνταρ για τα περισσότερα μοντέλα.
Η παρουσίαση του πρώτου πρωτότυπου οχήματος EcoHybrid, ακριβώς σε αυτή την πρώιμη περίοδο σηματοδοτεί την έναρξη των εξαιρετικών και πρωτοποριακών δυνατοτήτων έρευνας και ανάπτυξης στον τομέα των εναλλακτικών συστημάτων κίνησης.
Ακριβώς μετά την επέτειο των 30 χρόνων ακολουθεί η έκτη γενιά του ελαφρού φορτηγού. Τα νέα μοντέλα FE5 διακρίνονται από κομψές και άνετε γραμμές των αεροδυναμικά βελτιστοποιημένων καμπίνων. Με κινητήρες υψηλών επιδόσεων, όπως ο νεοσχεδιασμένος ατμοσφαιρικός κινητήρας 140 ίππων με άμεσο ψεκασμό, το Canter παρέχει πλέον μετάδοση κίνησης με τον μεγαλύτερο κυβισμό στην κατηγορία του.
Με το σλόγκαν «Today’s new Canter, loaded for the future» (Το νέο Canter του σήμερα, έτοιμο για το μέλλον), η Mitsubishi FUSO παρουσίασε τα μοντέλα FE3 και FE4. Αυτή η επόμενη γενιά αποκτά μια πλήρως ανανεωμένη και μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία. Για πρώτη φορά, τα τρία κόκκινα διαμάντια της Mitsubishi κοσμούν το μπροστινό μέρος.
Το FUSO Canter για την ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευάζεται στο εξής στην Πορτογαλία. Την 1η Φεβρουαρίου, το πρώτο όχημα, ένα FE1, βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της κεντρικής Ευρώπης στο Tramagal.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το μερίδιο αγοράς στην Ιαπωνία αυξάνεται σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Αυτή η μεγάλη επιτυχία οφείλεται εν μέρει στην κυκλοφορία των σειρών μοντέλων FE1 και FE2 τον Οκτώβριο του 1978. Εκτός από τα στενά οχήματα, διατίθεται πλέον και μια φαρδιά έκδοση με ωφέλιμο φορτίο δύο και τριών τόνων. Λίγο μετά, στα μέρη του εξοπλισμού προτίθεται ένα άνετο σύστημα υδραυλικού τιμονιού.
Γίνονται μεγάλες αλλαγές σε όλα τα σημαντικά μέρη της σειράς T200. Το επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος της καμπίνας ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Ήδη από τότε, το μικρό ελαφρύ φορτηγό μπορεί να υποστηρίξει μια συγκεκριμένη γκάμα παραλλαγών: υπάρχει η σειρά T200 με διαφορετικά μεταξόνια και ύψη καρότσας, η οποία πλέον διατίθεται και σε έκδοση με ωφέλιμο φορτίο τριών τόνων.
Λανσάρεται στην αγορά μια εντελώς νέα σειρά μοντέλων, η σειρά T90. Δεν έχει αλλάξει μόνο η εμφάνιση, αλλά κάτι έχει γίνει και κάτι κάτω από την καμπίνα: όλα τα μοντέλα εξοπλίζονται πλέον με δυναμικούς και ισχυρούς κινητήρες (75 ίπποι για τους περτελαιοκίνητους ή 90 και 95 ίπποι για τους βενζινοκίνητους). Το αποτέλεσμα είναι ότι το Canter κατακτά τις καλύτερες τιμές επιτάχυνσης και ταχύτητας στην κατηγορία του. Κάτι που προφανώς αρέσει πολύ στους αγοραστές: το μερίδιο αγοράς στην Ιαπωνία διπλασιάζεται αλματωδώς την επόμενη χρονιά.
Με το μοντέλο T720, η Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. παρουσιάζει το πρώτο της ελαφρύ φορτηγό. Το μικρών διαστάσεων δίτροχο δύο τόνων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς θεωρείται η αρχική έκδοση του FUSO Canter. Διατίθεται με διαφορετικές παραλλαγές διαμόρφωσης και μάλιστα με βενζινοκινητήρα 90 hp και πετρελαιοκινητήρα 68 hp. Το όνομά του, η λέξη Canter, σημαίνει ελαφρύς καλπασμός και δόθηκε με σκοπό να συσχετίζεται ο χαρακτήρας του οχήματος με την ευελιξία και την αντοχή ενός αλόγου.